یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد

یو پی اس که در زبان انگلیسی به آن uninterruptible power supply گفته می‌شود و به اختصار ups نام گرفته است، در حقیقت نوعی از منبع تغذیه بی وقفه، به شمار می‌رود. این منبع را می‌توان در کنار سیستم‌های مختلف از جمله سیستم‌های کامپیوتری، نصب نمود تا از این طریق بتواند از آسیب‌هایی که به هنگام قطعی جریان برق، برای دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، به وجود می‌آید، پیشگیری کند.

لازم به ذکر است که انواع مختلف یو پی اس به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که بتوانند در هنگام قطع جریان برق و یا تغییرات ولتاژ ناشی از نوسانات برقی، برق مورد نیاز را از طریق انرژی ذخیره شده در باتری، تامین کنند. بنابراین وسائل و تجهیزاتی که به یو پی اس‌ها متصل شده باشند بدون اینکه خاموش شوند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.برای اینکه بتوانید از این سیستم‌ها برای حفاظت از تجهیزات خود استفاده کنید و طول عمر آن‌ها را افزایش دهید لازم است به خرید یو پی اس مناسبی اقدام کنید و آن را از شرکتی معتبر، خریداری نمایید. پیش از انجام این کار لازم است انواع مختلف یو پی اس را بشناسید.

انواع یو پی اس

یو پی اس آنلاین

نوع دیگر ups ها، سیستم‌های آنلاین و یا برخط هستند. این دسته از سیستم‌های تغذیه، نسبت به دیگر انواع مدل‌ها، دارای قیمت بالاتری هستند. لازم به ذکر است که یو پی اس‌های آنلاین، به صورت پیوسته کار می‌کنند و برق را فیلتر می‌نمایند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

دراین نوع ازups ها در صورت وجود برق شهر،خروجی us مستقیما از برق شهر تامین میشود و همچنین یک ترانس افزاینده و کاهنده وظیفه تنظیم دامنه ولتاژ خروجی را  دارد.

یو پی اس آفلاین

یکی دیگر از انواع ups ها نوع آفلاین این تجهیزات هستند.این دسته از سیستم‌های تغذیه، از دیگر انواع این محصولات، قیمت ارزان‌تری دارند و به طور معمول، تنها در شرایطی می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد که جریان برق، قطع شده باشد. از طرف دیگر این نوع از منابع تغذیه، دارای این قابلیت هستند که بتوانند دستگاه مورد نظر را به صورت مستقیم به جریان برق شهری متصل کنند اما فاقد ترانس افزاینده و کاهنده میباشند لذا نوسانات برق را نمیتوانند فیلتر نمایند. بنابراین هنگامی که جریان برق قطع شود ups متوجه آن می‌شود و وضعیت آن به حالت باتری تغییر می‌کند. اما نکته قابل ذکر در زمینه این نوع از تجهیزات و منابع تغذیه، این است که کیفیت چندان مناسبی ندارند و بسیار قدیمی هستند. بنابراین اگر به دنبال خرید ups مناسبی هستید تا بتوانید برای تجهیزات حساس خود از آن استفاده نمایید این سیستم‌ها کارایی لازم را ندارند.

شماره تماس و دریافت

مشاوره رایگان خرید یو پی اس

02632553255

دلائل نیاز به یو پی اس و خرید آن

در حال حاضر و با وجود استفاده‌های فراوان از انواع تجهیزات و سیستم‌های کامپیوتری، خرید و نصب یو پی اس، امری لازم به شمار می‌آید. به طور کلی، خرید یو پی اس، می‌تواند دلائل مختلفی داشته باشد. از جمله این موارد می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد.

افزایش و کاهش جریان برق شهر

افزایش و کاهش ولتاژ برق شهر

قطع جریان برق شهر

دوفاز شدن برق شهر

راهنمای خرید یو پی اس

برای خرید این نوع از منابع تغذیه، باید به چند نکته توجه نمود. از جمله این نکات می‌توان به توان مورد نیاز و توان مصرفی دستگاههای مصرف کننده اشاره نمود. از طرف دیگر برای خرید این محصولات باید میزان زمان برقدهی یو پی اس و یا بکاپ را حتما در نظر داشته باشید. توجه کردن به قابلیت باتری خوری داخلی و یا خارجی یو پی اس مورد نظر نیز از دیگر موارد لازم برای خرید این سیستم‌ها است. توجه به وسائل مصرفی، خدمات پس از فروش و هم‌چنین در نظر گرفتن پشتیبانی از این منابع، نیز موجب می‌شود تا به خریدی امن‌تر دست بزنید. بنابراین، این منابع را حتما از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید

گارانتی محصولات

تمامی محصولات شرکت راوک رایان دارای گارانتی معتبر میباشد