باتری یو پی اس

باتری یو پی اس

از باتری یو پی اس به عنوان منبع پشتیبان یا منبع تغذیه الکترونیکی بدون توقف نیز یاد میشود که در آمپراژ و ولتاژ های مختلفی وجود دارند. با استفاده از آن انرژی الکتریکی به صورت مداوم و بدون وقفه برای دستگاههای مصرفی فراهم خواهد شد. استفاده از باتری های باکیفیت برای بیمارستان و شرکت‌هایی که به دلیل نوع فعالیتشان به جریان مداوم برق با ولتاژ مناسب نیاز دارند، ضروری به نظر میرسد. این باتری انواع مختلفی دارد اما از نظر نوع عملکرد، همگی آنها از یک سیستم پایه پیروی میکنند. شما با توجه به مدت زمان برقدهی مورد نیاز خود میتوانید یکی از آنها را تهیه نمایید. برای این منظور  شاید بهتر باشد از خدمات مجموعه راوک رایان بهره ببرید. این مجموعه سعی کرده است محصولات خود را در این زمینه با قیمتی متعادل و کیفیتی بالا در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

عملکرد باتری یو پی اس

به طور کلی باتری‎ها برای ذخیره انرژی از سیستمی به نام الکتروشیمیایی بهره می‎برند. به راحتی از نام آن می‎توان به نوع عملکرد باتری‎ها پی برد. در طی آن انرژی به صورت شیمیایی در باتری ذخیره می‎شود، سپس آن را به جریان الکتریسیته تبدیل می‎کند. از انرژی الکتریکی برای تامین توان تجهیزات مختلف برقی در زمانی که به دسترسی مستقیم به انرژی الکتریسیته نیست، استفاده خواهد شد.

دستگاه UPS که در آن از باتری UPS استفاده شده است بین برق شهری و تجهیزات برقی قرار می‎گیرد. در زمانی که برق شهر وصل است، شارژ باتری انجام خواهد شد، یعنی نیروی الکتریکی را در خود ذخیره می‎کند. زمانی که جریان برق شهری قطع می‎شود این سیستم به عنوان منبع تغذیه وارد مدار شده و انرژی الکتریکی لازم را فراهم خواهد کرد.

کاربرد باتری یو پی اس

به طور کلی خاص می‎توان گفت باتری UPS برای محافظت از  تجهیزات مخابراتی، کامپیوترها و تجهیزات الکترونیکی دیگر طراحی شده است. تا بحال چند بار هنگام کار با کامپیوتر، جریان برق شهری قطع شده است و اطلاعات شما به یکباره از بین رفته است؟ با استفاده از UPS به راحتی می‎توانید از بروز این اتفاق جلوگیری نمایید. با استفاده از این باتری،  پس از قطع برق  به مدت 5 تا 15 دقیقه فرصت خواهید داشت تا اطلاعات خود را در کامپیوتر ذخیره کرده  و برنامه را ببندید.

 

اگر احساس می‎کنید به این باتری نیاز داشته و باید یکی از آنها را فراهم کنید، می‎توانید به فروشگاه آنلاین راوک رایان مراجعه نمایید.  این مجموعه در کنار ارائه انواع باتری UPS تجهیزات دیگری مانند استابلایزر را نیز برای مخاطبان خود فراهم کرده است. از این دستگاه برای جلوگیری از نوسان و پرش‎های ناگهانی برق شهری بهره برده می‎شود. به این ترتیب از لوازم برقی صنعتی و خانگی به شیوه‎ایی موثر در برابر نوسانات برق محافظت خواهد شد.

 

مزایای باتری یو پی اس

باتری یو پی اس صرفا برای تامین مداوم نیروی الکتریکی بکار نمی‎رود، بلکه توانایی محافظت از تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی در برابر نوسان ولتاژ را نیز دارد.

  • طول عمر مناسب
  • بازدهی بالا
  • عدم ایجاد وقفه در تامین نیروی الکتریکی

انواع باتری یو پی اس

از انواع باتری یو پی اس می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

باتریهای اسید سرب

از این باتری به عنوان بهترین نوع آن برای دستگاه‎های ups یاد می‎شود. این گروه از باتری‎ها خود به دو دسته باتری‎های VRLA و غوطه‎ور در اسید ( FLOOED  ) تقسیم می‎شوند.  

کارایی و بازدهی بالا، مقاومت در برابر  انواع آسیب‎ها (دشارژ بالا، شارژ شدن بیش از حد)داشتن قیمت مناسب و امپدانس داخلی پایین از جمله ویژگی‎های بارز این نوع از باتری‎ها است.

نیکل کادمیوم

در این باتری از تکنولوژی بهتری نسبت به انواع باتری‎های اسید سرب استفاده شده است. برای نگهداری این نوع از باتری‎ها باید هزینه بیشتری نسبت به انواع باتری‎های اسید سرب در نظر بگیرید.  برای بالا بردن میزان بازدهی، لازم است در فواصل معین اقدامات تعمیراتی را  انجام دهید. این باتری‎ها نیز در برابر شرایط غیر استاندارد، مقاومت خوبی را از خود نشان می‎دهند. منظور از شرایط غیر استاندارد شارژ بیش از حد، دشارژ غیر استاندارد و مواردی از این قبیل است. از جمله معایب این باتری‎ها خاصیت سمی نیکل و کادمیوم است که در ساختار آنها استفاده شده است. به همین دلیل با منافع محیط زیست سازگار نیست.  همچنین برای بازیافت باتری‎های نیکل کادمیوم هزینه زیادی صرف می‎شود.

لیتیوم یون

در این باتری قطب آند از کربن و قطب کاتد از اکسید لیتیوم ساخته می‎شوند. از لیتیوم به عنوان یکی از سبک‎ترین عناصر یاد می‎شود. این نوع از باتری‎ها نسبت به انواع دیگر از  طول عمر کمتری برخوردار است و نرخ دشارژ پایینی دارند. باتری‎ها لیتیومی  هنگام شارژ بیش از حد، مقاومت زیادی از خود نشان نداده و دچار آسیب می‎شوند.

باتری یو پی اس چگونه شارژ می شود؟

برای اینکه باتری UPS طول عمر بالایی داشته باشد، لازم است به درستی شارژ شود. در این رابطه به دو فاکتور مهم توجه می‎شود: مدت زمان شارژ و تعداد دفعات شارژ شدن. در این رابطه لازم است  میزان ولتاژ باتری  و دستگاه یو پی اس و  با شارژر باتری  تناسب داشته باشد.

نکات خرید باتری یو پی اس       

برای خرید باتری یو پی اس لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • میزان بازدهی باتری
  • ولتاژ و آمپر باتری
  • میزان ولتاژی که باتری برای شارژ به آن نیاز دارد.
  • طول عمر باتری
  • شرایط اقلیمی. شرایط آب و هوایی مانند میزان رطوبت، گرما، سرما و … بر میزان بازدهی باتری تاثیر خواهند گذاشت.
  • مدت زمان شارژ باتری
  • میزان دشارژ نهایی. منظور از دشارژ، خالی شدن ذخیره الکتریکی دستگاه است.

برای خرید باتری یو پی اس مناسب می‎توانید با کارشناسان مجموعه راوک رایان تماس بگیرید.

شماره تماس: 02632553255

باتری یو پی اس از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید باتری UPS انتخاب‎های متعددی خواهید داشت. راوک رایان برای خرید این تجهیزات انتخاب مناسبی است. این شرکت به طور تخصصی در زمینه  تامین  و تجهیز شرکت‌‎ها ، کارخانجات، صنایع و … به منابع برق بدون وقفه (ups) و تثبیت کننده‌های ولتاژ (استابلایزر) فعالیت دارد. این مجموعه رضایت مشتری را به عنوان مهمترین اصل در برنامه کاری خود قرار داد است. میزان رضایتمندی مشتریان گواه ادعای ما است. راوک رایان برای رسیدن به این جایگاه، همواره بر ارتقاء دانش پرسنل خود پافشاری کرده است. ما هرگز ادعا نمی‎کنیم در این زمینه بهترین هستیم، اما همواره انتخاب برترین‎ها بوده‎ایم. برای آگاهی از محصولات این مجموعه کافی است به سایت آن مراجعه کرده و به صورت آنلاین کالای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.